No way!

"Vi har gjort en miss, vi har ingen jordgubbssylt hemma." WHOT! miss?! Katastrof är ordet du letar efter !

Under mitt snart 20 år långa (eller korta viket ni föredrar) liv har jag växt upp med hemmagjord jordgubbsslyt (och gele men det har inte med detta att göra). När man gör det smakar annan sylt inte alls lika bra. Till saken hör då att jag ALLTID har mormors jordgubbssylt på mina pankakor, och idag skulle vi ha pankakor.

När jag kommer ner får jag höra att vi inte har någon sylt kvar! "Vi har gjort en miss, vi har ingen jordgubbssylt hemma." WHOT! miss?! Katastrof är ordet du letar efter!

Efter denna katastrof slänger jag mig i bilen och brummar bort till mormor och morfar för att hämta sylt, sen var min kväll räddad. Inga pankakor utan mormors sylt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0