The mute button in now off


Nu glömde jag ju berätta o katten. För er som inte vet har vi en näst in till stum katt. Och när vi i onsdags(?) skulle släng upp julsakerna på loftet råkade han strosa förbi. Nyfiken som han är försökte han ta sig upp (jag gissar på att han kände doften av möss) men jag och pappa stoppade honom. Vi stängde luckan till loftet och tänkte inte mer på det. En halv timme senare när jag går förbi sitter katten sedan högst upp på skåtet (det står ett nästan precis under luckan) och stirrar intensivt på luckan, som om den på något magiskt vis helt plötsligt skulle öppna sig för honom. Skum katt tänker jag och skiter i det. Men varige kväll sedan dess har han nu suttit där och jamat för allt vad han har kunnat. Han ska till varje pris upp på loftet. Detta innebör at jag numera måste somna till ljudet av en klagande katt, då han sitter precis utanför mitt rum och har inte en tanke på att flytta sig. Han driver mig till vansinne. Var tog min underbara stumma katt vägen? Snyft...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0